Menu
Kamoulox du Foot Index du ForumIndex
FAQFAQ
Guide du KDFGuide
Liste des MembresMembres
Groupes d'utilisateursGroupes
CalendrierCalendrier
StatisticsStats
S'enregistrerS'enregistrer
ProfilProfil
Se connecter pour vérifier ses messages privésMessages
KOTYPronostics
Carte du siteCarte
ConnexionConnexion

Recherche rapide

Recherche avancée

Liens
KamoulCup Brasiou
KamoulCup SiteOfficiel
EuroKamoulCup
KamoulWorldCup
KamoulCup
Cahiers du foot
So Foot
Kamoulox
Carton rouge
1 jour 1 photo
Blog d'Axl

Qui est en ligne
[ Administrateur ]
[ Modérateur ]

Recherche Google
Google

http://www.phpbb.com
US GO HOME !
Aller à la page : Précédente  1, 2, 3 ... , 631, 632, 633  Suivante

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Kamoulox du Foot Index du Forum -> Politique et tac
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
gajardo
gajardal

MessagePosté le: 16 Mai 2019 6:31    Sujet du message: Répondre en citant

Massive a écrit:
AOC s'en prend tres directement a Biden. GO Alexandra Go.

Quel bonheur cette petite.

Complètement fan depuis le début et probablement amoureux :love-sign:
Selga
Candidat au Kamoulox d'or

MessagePosté le: 16 Mai 2019 9:14    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:
Ex-FBI lawyer: Officials were 'quite worried' Comey appeared to be blackmailing Trump with dossier

Former FBI general counsel James Baker said this week that he and other officials were "quite worried" that former FBI Director James Comey appeared to be blackmailing then President-elect Trump during a 2017 meeting regarding salacious allegations found in the Steele dossier.

On the latest episode of the Yahoo News podcast "Skullduggery" published Tuesday, Baker said he and others were so concerned about Comey briefing Trump on January 6, 2017 on Russia's interference in the election as well as the controversial dossier that "analogies" were made to J. Edgar Hoover, the former FBI director who famously abused his power to blackmail individuals.

"We were quite worried about the Hoover analogies, and we were determined not to have such a disaster happen on our watch,” Baker said, hoping to convey to the incoming president that they did not want to continue the "legacy" of Hoover's blackmailing.

Baker did not recall the moment he first heard about the Steele dossier but remembered the bureau taking it "seriously" and said that they were "obligated to deal with it" and determine whether or not anything about it was true, but insisted they didn't accept it "as gospel." He did, however, believe Trump had to be briefed on the dossier because it was "about to be disclosed to the press."

The former top FBI lawyer explained why he clashed with Comey over whether to tell Trump that he wasn't the subject of the Russia investigation. According to Baker, he argued that the then President-elect's activities "fell into the category" of being a subject and he didn't think it was "accurate" to say otherwise. By contrast, Comey repeatedly told Trump that the president was not under investigation before his dismissal in May 2017.

Nonetheless, Baker said he supported any investigation that is looking into the origins of the Russia probe.

“I welcome scrutiny,” Baker said. “I plan to fully cooperate with the department to help them figure out what happened. Because I believe what happened was lawful, at least based on every piece of information that I have.”

https://www.foxnews.com/politics/fbi-officials-were-quite-worried-comey-appeared-to-be-blackmailing-trump-with-dossier
mollows

MessagePosté le: 16 Mai 2019 9:52    Sujet du message: Répondre en citant

https://youtu.be/ay30TqaGgp4

Le cynisme, voilà l'ennemi !

Ella Fitzgerald - Ding Dong ! The Witch Is Dead
http://www.youtube.com/watch?v=9ngZFRisurU
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Selga

MessagePosté le: 16 Mai 2019 9:59    Sujet du message: Répondre en citant

mollows a écrit:

T'es à côté de la plaque.

On va s'arrêter la.
mollows

MessagePosté le: 16 Mai 2019 11:49    Sujet du message: Répondre en citant

ui ui

Selga

MessagePosté le: 16 Mai 2019 13:02    Sujet du message: Répondre en citant

mollows a écrit:
ui ui

T'es à côté de la plaque.

On va s'arrêter la.
Massive
Capitaine Comique

MessagePosté le: 16 Mai 2019 18:11    Sujet du message: Répondre en citant

Au sujet des lois qui restreignent l'avortement qui sont en cours de validation dans plusieurs etats, quelques remarques:
1. Ce n'est pas un phenomene lie a Trump. En revanche, c'est clairement lie au parti republicain puisque tout cela a commence a bouger en 2013, avec plusieurs projets de loi qui ont ete votes et ont ete ecarte ensuite par voie legale.
- le droit a l'avortement aux USA n'est pas garanti par la constitution. En revanche, l'nterdire est protege par la fameuse decision Roe v Wade, qui protege ce droit indirectement, en protegeant la vie privee des femmes. le droit a l'avortement n'est donc pas defini positivement, ce qui a donne depuis de nombreuses lois qui entravaient les conditions d'un avortement.
- le but de toutes ces lois est donc de remettre devant la cour supreme cette decision de la cour supreme US.

Ceci etant etabli, il reste plusieurs choses a considerer:
- comment votera la cour supreme. La dessus, je suis assez confiant sur la position de Kavanaugh, par rapport a ce qu'il a declare lors de ses audiences devant le congres. Ce qui me fait peur en revanche, c'est que Kavanaugh - qui juge plutot a gauche pour le moment - a ete diabolise par le parti democrate, et qu'a un moment, il est possible qu'il file un coup de couteau pour se venger.
- si Roe v Wade est annule, la definition du droit a l'avortement retournera aux executifs des Etats de l'Union. Et l'on peut des lors craindre que certains Etats l'interdiront. C'est un gros risque, car il y a une grosse douzaine d'Etats qui sans doute prendront des mesures dans ce sens.
- les critiques sur twitter pointent souvent du doigt le role du fameux mechant de notre epoque, le "male blanc". Rappellons des lors que le droit a l'avortement est surtout remis en cause par des gens qui sont religieux. Les evangelistes d'une part, mais en general la plupart des gens tres religieux, hommes ou femmes. Sauf que dans un pays ou 80% des gens sont religieux, il est difficile de placer le debat sur ce terrain la, et c'est pourquoi on voit deferler les messages de haines contre les males blancs.
- je pense cela dit que l'on est en face d'un mirage. C'est l'equivalent a gauche du droit a porter des armes. On peut modifier a la marge certaines dispositions, mais le pays est attache au droit a l'avortement, et si jamais il est remis en cause de maniere fondamentale, il va y avoir un retour de baton particulierement violent.
NoNo93

MessagePosté le: 16 Mai 2019 18:42    Sujet du message: Répondre en citant

Je me faisais une réflexion un peu dans le même genre hier sur le retour de bâton
Effectivement pour l'instant c'est surtout un moyen de pression sur la cour suprême mais partant du principe que ça passerait, je suis une femme en Alabama ou un médecin, beh je me barre. Y'a quand même une chance pas complètement négligeable que ça handicape l'état une législation pareil... Ou c'est déjà très religieux? arriéré? peu peuplé? vieux? ou je sais pas quoi d'autre qui fasse que de toute façon ils s'en branlent ?
Massive
Capitaine Comique

MessagePosté le: 16 Mai 2019 19:54    Sujet du message: Répondre en citant

NoNo93 a écrit:
Je me faisais une réflexion un peu dans le même genre hier sur le retour de bâton
Effectivement pour l'instant c'est surtout un moyen de pression sur la cour suprême mais partant du principe que ça passerait, je suis une femme en Alabama ou un médecin, beh je me barre. Y'a quand même une chance pas complètement négligeable que ça handicape l'état une législation pareil... Ou c'est déjà très religieux? arriéré? peu peuplé? vieux? ou je sais pas quoi d'autre qui fasse que de toute façon ils s'en branlent ?

Moi aussi je me pose ces questions.

Je ne sais pas trop s'il y a des precedents de societe ou avorter redevient illegal. Ici, on parle d'une union d'etats, donc tu peux contourner les regles facilement, je pense. Mais il va y avoir des exceptions, par exemple les mineures qui tombent enceintes a la suite d'un viol, la je ne sais pas trop comment elles pourront faire si la grossesse est constatee par une autorite. Concretement, faudrait aller voir du cote des communautes ultra religieuses ce qui se passe, parce que j'imagine que parmis les juifs orthodoxes ou meme les mormons tu dois avoir deja pas mal de cas.

Petit apparte: y'a une epidemie de rougeole en ce moment aux USA. Bon bien j'ai appris qu'il y avait des exemptions medicales pour les vaccins. Notamment les juifs orthodoxes justemment, qui sont en fait les cas de rougeoles que l'on constate a NY.
tyler

MessagePosté le: 16 Mai 2019 21:34    Sujet du message: Répondre en citant

il y a une épidémie de rougeole aussi en France, et ce alors qu'il n'y a pas de dérogation. Inquiétant, d'autant plus quand on interroge les professionnels de santé sur leurs positions face au problème de la vaccination.
Au contact des étudiants en sciences médicales et paramédicales, j'ai rarement vu autant de défiance envers les vaccins! Un banal vaccin contre la grippe les questionne, alors la rougeole ou l'hépatite, je t'explique même pas les arguments débiles qui me sont rapportés!

Faut vraiment être bas du front pour faire partie de cette frange de population contre la vaccination :roll:
mollows

MessagePosté le: 17 Mai 2019 13:01    Sujet du message: Répondre en citant

friday Wear :-|

@thehill a écrit:
Trump admin refuses to sign global call to fight online extremism after New Zealand attack
http://hill.cm/dDtuVK9

retweet de @michaeldweiss a écrit:
"Perhaps because @realDonaldTrump’s Twitter account disseminates extremism. See my latest with @julie_renbe on how he was one of the biggest social media pushers of the Great Replacement (Conspiracy) Theory, cited by the Poway and Christchurch massacrists: https://beta.washingtonpost.com/opinions/2019/05/14/strange-tale-an-unlikely-racist-slogan-that-went-viral-lethal-effect

washingtonpost.com/opinions a écrit:
The strange tale of an unlikely racist slogan that went viral — to lethal effect
By Michael Weiss and Julia Ebner - May 14

Michael Weiss is a senior fellow at the Institute for Strategic Dialogue and co-author of “ISIS: Inside the Army of Terror.” Julia Ebner is a research fellow at the Institute for Strategic Dialogue and author of “The Rage: The Vicious Circle of Islamist and Far-Right Extremism.”

Every wave of terrorism has its intellectual point of departure. For al-Qaeda’s attacks in the West, it was Osama bin Laden’s seminal Declaration of Jihad of 1996; in the case of Islamic State-inspired terrorism, it was the announcement of the Islamic caliphate in 2014. The current wave of white-supremacist terrorism, which recently manifested itself in lethal attacks against mosques in New Zealand and a synagogue near San Diego, can be traced back to a much-less-well-known event.

It was a chilly November day in 2014 when the French writer Renaud Camus addressed an audience of roughly 500 people at a summit organized by the European white-nativist movement Generation Identity in Paris. At this so-called Remigration meeting, Camus warned of the ethnic, cultural and civilizational substitution of the white European people. He blamed what he called (in his eponymous 2012 book) “the Great Replacement” on the actions and policies of the political, media, industrial and intellectual elites.

“The Great Replacement is the most serious crisis that France has witnessed in 15 centuries,” Camus announced grandly in his speech, putting quite the revisionist spin on the Black Plague, Robespierre and Nazi occupation. The gay travel writer turned philosopher of xenophobia has seen his ideas migrate, as it were, across the Atlantic in recent years to lend the pretense of intellectual heft to the alt-right. “You will not replace us,” one of the slogans chanted by white supremacists in Charlottesville in 2017, was a variation on a theme Camus started.

In response to the perceived existential threat of white Europeans being supplanted by nonwhite immigrants, Generation Identity vowed “to work on the diffusion of our concepts among our compatriots and the development of tools for those in power tomorrow.” They’ve been busy ever since. Campaigns to disseminate distorted statistics allegedly proving the Great Replacement started, and the Identitarian concept of “remigration” have accelerated in the past five years, as have calls on social media for the mass deportation of nonwhite Europeans — ethnic cleansing, in essence.

In a forthcoming report by the Institute for Strategic Dialogue, we found that the first spike in social media discussion of the Great Replacement conspiracy theory and the concept of “remigration” coincided with this obscure 2014 meeting in Paris. Since then, our social media analytics tools identified more than a half-million tweets about “remigration” and more than a million tweets referencing the Great Replacement.

One pro-identitarian Twitter account was by far the most prolific in boosting the campaign on social media in its initial stages. It was responsible for more than 10,000 tweets mentioning remigration in the second half of 2015, over 20 times more than the second-most-active account.

Today, these identitarian ideas are much more mainstream — largely thanks to their amplification by far-right politicians, our research shows. Eight out of the 10 most influential accounts for the Twitter discussion around the Great Replacement are French, including several high-profile, far-right politicians. The two non-French accounts on the list are the extreme-right site Defend Europa and, horrifyingly, the president of the United States. (“Influence” was determined by the amount of engagement people received on social media in the context of discussions around Great Replacement-themed keywords over a given period of time.)

Just last week, President Trump retweeted Lauren Southern, an influential proponent of the Great Replacement theory. Hours after the deadly Christchurch shooting, he labeled migrants as invaders, echoing the language the terrorist used in his self-described manifesto. On the day after the Poway attack, Austria’s Vice Chancellor Heinz-Christian Strache said in an interview that he would “continue to pursue the fight against the great replacement.”

Across Europe and the United States, leading politicians borrow the concepts and language of migration-related conspiracy theories, lending legitimacy to the kind of violent extremism once confined to the cultural fringes or obscure corners of the Internet. (Renaud Camus himself is now running for European Parliament — although his list is currently polling at less than 0.5 percent.) In the field of counterterrorism, it has become impossible to ignore the political dimensions of this threat. Heads of state, ministers and political spokespeople now hold a significant share of responsibility for injecting violence-inciting ideologies into today’s zeitgeist.

As the Christchurch and Poway shootings illustrated, the Great Replacement theory finds favor among anti-Muslim and anti-Semitic bigots who have convinced themselves that their pogroms are waged in defense of “civilization.” The fact that two alleged terrorists both referenced the same ideology but chose different targets for their attacks demonstrates only the esoteric difference in enemy prioritization among the far right. While the Christchurch shooting suspect made clear he perceived the Muslim community in the West as the main threat, the Poway shooting suspect said he believed the “global Jewish elites” were deliberately conspiring to change the ethnic makeup of Europe and America. The latter belief was expressed in Charlottesville by the other chant that tiki-torch-wielding white supremacists uttered: “Jews will not replace us.”

To prevent future attacks against Muslims, Jews and other minorities, politicians must go beyond empty condemnations of violent extremism and halfhearted distancing attempts from extremist ideologies. We need to expose any time that politicians’ own words and actions regurgitate outwardly racist beliefs, which, whether by accident or design, give the air of impunity to would-be mass murderers.

Liens associées au texte ici :

https://www.washingtonpost.com/opinions/2019/05/14/strange-tale-an-unlikely-racist-slogan-that-went-viral-lethal-effect/?noredirect=on&utm_term=.4f12349752b7

Big Rach
Taulier de l'equipe du monde de Kamoulox
Taulier de l'equipe du monde de Kamoulox

MessagePosté le: 17 Mai 2019 13:26    Sujet du message: Répondre en citant

washingtonpost.com/opinions a écrit:
“The Great Replacement is the most serious crisis that France has witnessed in 15 centuries,” Camus announced grandly in his speech, putting quite the revisionist spin on the Black Plague, Robespierre and Nazi occupation.

Belle liste ! :abovelol:

:roll:
mollows

MessagePosté le: 17 Mai 2019 16:29    Sujet du message: Répondre en citant

les décodeurs du monde a écrit:
Comment le droit à l’avortement recule dans l’Amérique de Donald Trump
En 2019, 14 Etats ont signé des lois pour limiter l’accès à l’avortement. Auparavant, les subventions aux centres de santé pratiquant l’IVG avaient été supprimées.
Par Raphaëlle Talbot Publié aujourd’hui à 15h55, mis à jour à 16h18

à lire ici :
https://www.lemonde.fr/les-decodeurs/article/2019/05/17/le-droit-a-l-avortement-perd-du-terrain-aux-etats-unis_5463554_4355770.html

Selga

MessagePosté le: 17 Mai 2019 17:53    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:
Mueller files show Flynn under investigation earlier than thought, as brother alleges effort to 'trap him'

Michael Flynn was under FBI investigation earlier than previously thought, according to a little-noticed section in Special Counsel Robert Mueller's report -- and the former national security adviser's brother told Fox News exclusively this week that the revelation suggested a long-running, high-level effort to "trip him up" and "trap" him.

Buried in the second volume of the Mueller report was a mention of an existing FBI investigation of Flynn "based on his relationship with the Russian government," which predated Flynn's phone calls during the presidential transition in December 2016 with then-Russian ambassador Sergei Kislyak that ultimately led to his termination for lying.

It was previously thought that Flynn’s communications with Kislyak – picked up by the U.S. intelligence community – made the FBI suspicious, sparking the Flynn probe.

According to Mueller's report, "members of the intelligence community were surprised by Russia's decision not to retaliate in response to the sanctions. When analyzing Russia's response, they became aware of Flynn's discussion of sanctions with Kislyak. Previously, the FBI had opened an investigation of Flynn based on his relationship with the Russian government. Flynn's contacts with Kislyak became a key component of that investigation."

After Fox News reported on the development Friday morning, President Trump questioned, in a tweet, why he wasn't briefed on the probe in 2016 "so that I could make a change?"

That section of the report cites interviews, documented in witness reports known as FBI "302s," with former acting assistant attorney general Mary McCord, who helped steer the Russia probe, and former FBI director James Comey.

"It was an absolute surprise when the Mueller report came out," Flynn's brother Joe told Fox News.

He said his brother "went through 19 sessions with the special counsel -- approximately 90 hours of torturous interviews -- and this never came up the entire time. And you would have thought it would have, and they would have maybe focused on that, but it didn't come up at all."

The special counsel's disclosure also sheds new light on a cryptic passage in the House Permanent Select Committee on Intelligence's report on Russian interference released last year. The report said Comey, in closed-door testimony, indicated there was an open case on Flynn -- which was about to be closed, until Flynn's calls with the Russian ambassador.

"Director Comey testified that he authorized the closure of the CI [counter-intelligence] investigation into General Flynn by late December 2016; however, the investigation was kept open due to the public discrepancy surrounding General Flynn's communications with Ambassador Kislyak," the report said. "Deputy Director [Andrew] McCabe stated that, 'We really had not substantiated anything particularly significant against General Flynn,' but did not recall that a closure of the CI investigation was imminent."

The same Republican report found there was no briefing to warn the Trump campaign that a senior figure like Flynn was under investigation.

"The Trump campaign was not notified that members of the campaign were potential counterintelligence concerns," even though such a defensive briefing would not have been unusual, the report said.

"The Trump campaign," the report continued, "did not receive a general counterintelligence briefing until August 2016, and even then, it was never specifically notified about [George] Papadopoulos, [Carter] Page, [Paul] Manafort or General Flynn's Russia ties."

James Trusty, a 27-year Justice Department veteran who worked in the criminal division and served as chief of the organized crime section, told Fox News the wording in the Mueller report likely indicated the existence of an underreported investigation.

"It looks pretty clear to me that the use of the word 'previously' is suggesting an independent investigation, but there's always room for a little fog of war," Trusty said. "I think there was probably some other investigation; whether a dormant one, or a big one, a little one, we don't know, but it looks like there was something else out there."

Flynn's brother said the passage backed up the family's long-held concerns.

"Because of his vocal criticism of the Obama administration and specifically the intelligence community which he came out of, my suspicion is that they were doing everything they could to trip him up and to trap him," Joe Flynn told Fox News.

The Obama administration fired Flynn as head of the Defense Intelligence Agency (DIA) in 2014.

he Mueller report's statement concerning Flynn's Russian government contacts may have referred to a 2015 dinner in Moscow, in which Flynn sat next to Russian President Vladimir Putin and was paid $45,000 for a speech.

But Joe Flynn said his brother, who had led military intelligence, had kept colleagues in the loop.

"He did participate in an event where he made a speech over in Moscow," Flynn said. "But he briefed the DIA prior to that and he briefed the DIA after that. He maintained his top-secret security clearance right up until the point. He resigned from his job as national security adviser. So if there was a big problem with what his actions were, why wouldn't they have revoked his security clearance and told him that there's an issue here?"

Michael Flynn is still awaiting sentencing in the wake of his guilty plea for lying to investigators about conversations with the Russian ambassador. His case returned to the headlines earlier this week after prosecutors said in a court filing that Flynn had told Mueller's office that people tied to Congress and the administration tried to influence his cooperation with the probe. The judge has ordered relevant sections of Mueller's report to be unredacted. The special counsel's report did not reach a conclusion on whether the president obstructed justice, but Attorney General Bill Barr and then-deputy Rod Rosenstein determined the evidence did not warrant a criminal charge.

Former FBI general counsel James Baker, meanwhile, was recently pressed on other probes involving the Trump team before late July 2016, when the FBI opened an investigation into whether and why Trump aide George Papadopoulos had told an Australian diplomat that the Russians had dirt on Hillary Clinton.

"Just to clarify, was there an open investigation against anybody associated with the Trump campaign before this Papadopoulos investigation was opened, you know, in response to this information?" Baker was asked at the Brookings Institution.

"Not to my knowledge," Baker replied. It's not publicly known when the earlier Flynn investigation began.

Fox News asked a spokesperson for the special counsel about the Flynn investigation, including when it started, what was the predicate and whether it was separate from the FBI probe that opened in July 2016. The spokesperson declined to comment.

https://www.foxnews.com/politics/flynn-investigation-effort-to-trap-him
Selga

MessagePosté le: 17 Mai 2019 17:56    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:
Emily Ratajkowski poses naked in protest of Alabama's abortion bill passing

Emily Ratajkowski is using her social media platform to voice her outrage over the recent passing of the bill in Alabama, which makes nearly all abortions in the state illegal.

The 27-year-old model posed naked on Instagram with nothing but her arms and a pink anthurium flower petal covering her private parts.

"This week, 25 old white men voted to ban abortion in Alabama even in cases of incest and rape," she wrote.

"These men in power are imposing their wills onto the bodies of women in order to uphold the patriarchy and perpetuate the industrial prison complex by preventing women of low economic opportunity the right to choose to not reproduce."

"The states trying to ban abortion are the states that have the highest proportions of black women living there. This is about class and race and is a direct attack on the fundamental human rights women in the US deserve and are protected by under Roe vs. Wade. Our bodies, our choice."

Ratajkowski has long been a women's rights activist. She publicly protested Brett Kavanaugh's nomination to the Supreme Court in October and marched in D.C. holding a sign which read, "Respect female existence or expect our resistance."

She and close friend and comedian Amy Schumer were later arrested.

The law in question will make performing an abortion in Alabama a felony, punishable by up to 99 years or life in prison unless the mother’s health is at risk, with no exceptions for women impregnated by rape or incest.

Other celebrities have spoken out against the bill. They include Rihanna, Kylie Jenner, Jameela Jamil, Minka Kelly and Busy Philipps.

Philipps started the hashtag #YouKnowMe on Twitter to create awareness about the need for safe and legal abortions.

https://www.foxnews.com/entertainment/emily-ratajkowski-naked-protest-alabama-abortion-bill
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    Kamoulox du Foot Index du Forum -> Politique et tac Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Aller à la page : Précédente  1, 2, 3 ... , 631, 632, 633  Suivante
Page 632 sur 633

Sauter vers: